Przedstawiam wam najważniejsze terminy występujące w Neverwinter Online.
Jeśli także macie swoje skróty to proszę podawać w tym wątku i będziemy uzupełniać całość.
Słownik:
Aggro – „Zaggrowany” (zaczepiony) przeciwnik będzie atakować graczy, określenie również tyczy się poziomu wrogości (Threat)
AH (Auction House) – dom aukcyjny
AoE (Area of Effect) – umiejętności działająca na obszarze a nie na konkretnym celu
AS – podstawowe statystyki postaci w Newerwinter nazywane są Ability Score: Siła (Str, Strength), Wytrzymałość (Con, Constitution), Zręczność (Dex, Dexterity), Inteligencja (Int, Inteligence), Mądrość (Wis, Wisdom), Charyzma (Cha, Charisma)
Buff/Debuff – wzmocnienie/osłabienie postaci lub wroga, widoczne jako ikona w zielonej ramce przy pasku życia lub portrecie postaci
CC (Crowd Control) – wyłączanie przeciwników z walki poprzez kontrolowanie lub zablokowanie ich akcji np.: oszołomienie, spowolnienie, powalenie
Cooldown – czas odnowy umiejętności
Crafting – pojęcie określające profesje wytwórcze
DoT (Damage over Time) – obrażenia otrzymywane przez pewien okres czasu, na ogół co sekundę (źródłem może być na przykład trucizna czy krwawienie)
DPS (Damage Per Second) – 1) obrażenia zadawane w ciągu sekundy; 2) postać, której zadaniem w grupie jest zadawanie obrażeń (inna nazwa postaci: Damage Dealer)
Event – wydarzenie w grze na ogół wymagające od graczy ukończenia pewnych zadań, często zakończeniu eventu towarzyszą dodatkowe nagrody
Healer – postać posiadająca rozbudowane zdolności leczenia siebie i innych, w grupie zadaniem takiej postaci jest uzdrawianie
HoT (Healing over Time) – leczenie z jakiegoś źródła otrzymywane przez pewien okres czasu, na ogół co sekundę (źródłem może być na przykład buff)
HP (Health Points) – punkty życia
Melee – postać kontaktowa (atakuje z bliska)
Mob – sterowany przez grę przeciwnik
NPC (Non–Player Character) – postać sterowana przez grę, najczęściej określa się tą nazwą postać przyjazną lub neutralną graczowi
Offtank (OT) – postać nie tak wytrzymała jak tank, ale za to zadająca większe obrażenia, jej zadaniem jest skupienie ataków słabszych wrogów na sobie
Ranged – postać zasięgowa
Skill – umiejętność
Support – postać, której głównym zadaniem jest wzmacnianie graczy i/lub osłabianie wrogów buffami i debuffami
Tank – postać, której głównym zadaniem w grupie jest skupienie ataków wroga na sobie, tank na ogół zadaje obrażenia znacznie słabsze od DPSa (Damage Dealera)
Threat – poziom wrogości wywołanej u przeciwnika, podczas walki grupowej Tank powinien mieć największy Threat (Aggro), aby przeciwnicy atakowali tylko jego