W tym temacie przybliżę Wam postać Towarzysza, czyli pomocnika sterowanego przez komputer.
Każdy gracz po zdobyciu szesnastego poziomu otrzymuje zadanie "A Companion" od Sierżanta Knoxa w Protector's Enclave. W nagrodę za wykonaną misję mamy do wyboru jednego towarzysza.
Towarzyszy dzielimy na:
Defender - tank
Controller - mag z czarami crowd control.
Striker - zadający duże obrażenia, kosztem obrony i przeżywalności, czyli swoisty berserker.
Leader - lekarz, buffujący nam regeneracje HP
Non Combat - nie uczestnicy w walce, wpływa na statystyki postaci gracza.
Kompanów możemy kupić na aukcji w Domu aukcyjnym za diamenty astralne, za złoto, Seale, Ardent Coins i punkty Glory. Można je również zdobyć poprzez otwieranie skrzyń.
1.Oto poziomy doświadczenia kompana, które są zależne od jego jakości:
Biały - maksymalny poziom 15
Zielony - maksymalny poziom 20
Niebieski - maksymalny poziom 25
Fioletowy - maksymalny poziom 30
2. Towarzysz otrzymuję doświadczenie poprzez uczestnictwo w walce. Po zdobyciu maksymalnego doświadczenia na danym poziomie (zapełnienie paska) wysyłamy go na szkolenie (Begin Training).
3. Sloty przeznaczone na wyposażenie kompana. Kolejne pozycje odblokowują się automatycznie po awansowaniu towarzysza na wyższe poziomy.
4. Umiejętności towarzysza.
5. Wolne sloty na kamienie runiczne, będące odpowiednikiem enchantów dla kompana.
6. Na 10, 20 i 30 poziomie doświadczenia, kompan zyska nowe wygląd, które można w każdej wybranej chwili aktywować.