[Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Odlewnia Neverwinter, potężne narzędzie do tworzenia przygód.

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: Rezuron » 09 lis 2015, 15:57

09.11.2015 - Aktualizacja przygody do v2.4

+ Możliwość zmiany trudności przygody poprzez interakcję z Wagami Szalkowymi.

Spoiler: Pokaż
Lista Zmian:
- Uziemienie kilku latających obiektów.
- Dostawienie kilku szczegółów.
- Dodatkowy dialog z Dags we wsi po powrocie z bagien.
- Grabarz po powrocie z bagien zamiast stać będzie siedział.
- Dodatkowe zadanie od Mozarta na początku przygody (Weź Odznakę Strażnika)
- Nowy przedmiot - Odznaka Strażnika.
- Nowi przeciwnicy (Których nie spotkamy po zmniejszeniu poziomu trudności). Między innymi Wilki w lesie, dodatkowe patrole i Horda Zombie w ostatniej lokacji.
- W dialogach zamiast nawiasów <> został zastosowany system [OCC], dzięki czemu dialogi będą czytelniejsze.
- Zmiana opisu Foundry - pojawia się informacja o możliwości podjęcia wyzwania Odkrywcy oraz o możliwości zmiany trudności przygody. Pojawia się też informacja o wersji przygody.
- Możliwość zmiany trudności przygody poprzez interakcję z Wagami Szalkowymi. Każdy obszar ma własną wagę szalkową. Wejście w interakcję z wagą doprowadzi do zmniejszenia poziomu trudności spotkań na danym obszarze. Jeżeli przygoda będzie dla ciebie za trudna lub nie masz ochoty przedzierać się przez stada potworów użyj każdej napotkanej wagi szalkowej, co ograniczy przeciwników do minimum. (Uwaga! Nie każdy obszar ma wagę szalkową!)

Lista obszarów posiadających opcję zmiany trudności poprzez interakcję z Wagą Szalkową:
- Wieś Jermułki
- Wieś Jermułki po powrocie z bagien
- Wieś Jermułki ostateczna bitwa
- Krypta
- Orcze Bagna

Uwaga!
Jeżeli przechodzisz przygodę korzystając z Wag Szalkowych nie zmienia to fabuły, a jedynie zmniejsza ilość oraz potęgę przeciwników na twojej drodze. Przygoda nadal jest w pełni wartościowa, nie tracisz dostępu do żadnych informacji! Ogranicza to natomiast przyrost punktów doświadczenia jakie zdobywasz podczas przygody ze względy na mniejszą ilość pokonanych przeciwników.

Jeżeli szukasz Wagi Szalkowej to zawsze znajdziesz ją w pobliżu miejsca pojawienia się na obszarze. (Wyjątkiem jest pierwszy obszar, gdzie waga znajduje się obok Mozarta, który wyjaśnia nam jej działanie (Out of Character)).

Awatar użytkownika
Rezuron
Poszukiwacz Przygód
Poszukiwacz Przygód
 
Posty: 24
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:53
Reputacja:
Zaufany
Płeć: Facet
Gildia: Brak
Postaci w Neverwinter: Irmae

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: Luki84 » 12 lis 2015, 10:51

Lista zmian zachęca do ponownego zagrania w twoją przygodę. Niestety ostatnio cierpię na brak wolnego czasu. Jak go znajdę, to na pewno zagram, bo interesuje mnie twój system stopniowania trudności.
Pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
Luki84
Włóczykij
Włóczykij
 
Posty: 8
Rejestracja: 29 paź 2015, 15:26
Reputacja:
Zaufany
Płeć: Facet
Gildia: Brak

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: Rezuron » 12 lis 2015, 14:01

Objasnienie dzialania skalowania trudności przygody.

W modelu zmiany trudnosci pojawiają się przeciwnicy, ktorych pojawienie sie na mapie jest związane z widocznoscia wagi szalkowej, ktora znika po interakcji. Razem z nią znika kilka spotkań co odciąża gracza i ułatwia mu zabawę w eksplor i realizację fabuły.
Jednakze tym samym zmniejsza mozliwy exp do zdobycia.

Technicznie - interakcja z wagą szalkowa wymaga przedmiotu Odznaka Strażnika. Po interakcji szalka ,, zostaje ukończona" i znika. W widoczności pewnych spotkań mają one zapisane Zniknij gdy element ukończony - waga szalkowa na danym obszarz
Efektem jest zniknięcie części przeciwników po uzyciu wagi.

Szczerze polecam taki model skalowania, idealny dla graczy przechodzacych foundry dla fabuły a nie dla czystego expa i wymagających starć.

Oczywiście jak wszystko w foundry to rozwiazanie ma pewne ograniczenia.
- każdy obszar bedzie potrzebował wlasnej ,, wagi"
- nie można w ten sposób regulować spotkań wpisanych w questline

Mam nadzieję że wreszcie naprawią system oceniania bo moja przygoda dalej nie ma ani jednej gwiazdki :-(

Spoiler: Pokaż
Uwaga!
W obecnej wersji przygody postaraj się nie zginąć w ostatniej walce z Mozartem. Jeżeli umrzesz to nie będziesz mógł wrócić na teren starcia. Problem zostanie rozwiazany w najbliższe 2 dni.
Walka mimo wszystko nie powinna cię zabić więc możesz śmiało zagrać. Jezeli jednak obawiasz się ze ci sie nie uda i stracisz postęp w przygodzie - poczekaj na wersję 2.5.

Awatar użytkownika
Rezuron
Poszukiwacz Przygód
Poszukiwacz Przygód
 
Posty: 24
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:53
Reputacja:
Zaufany
Płeć: Facet
Gildia: Brak
Postaci w Neverwinter: Irmae

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: eLeR » 12 lis 2015, 17:18

Ciekawy sposób z tym stopniowaniem trudności. Ja z początku myślałem, że to będzie na zasadzie linii dialogowej, w której otrzymujesz wskazówki, a następnie widoczność określonych spotkań uwarunkowujesz tymi wskazówkami.

Awatar użytkownika
eLeR
Zawadiaka
Zawadiaka
 
Posty: 15
Rejestracja: 25 cze 2015, 22:11
Reputacja:
Ceniony
Płeć: Facet
Gildia: Brak

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: Rezuron » 12 lis 2015, 18:32

Zasada dokładnie ta sama. Widziałem jak ludzie (jeden nawet mi tłumaczył) to właśnie tak robią.
W Polskich Foundry nie widziałem, żeby ktoś stosował takie praktyki, a szkoda. W angielskich już czasem zdarza się właśnie w kwestii dialogowej co ma często być substytutem wyboru (Wybierz czy chcesz walczyć z wieloma wrogami czy skupić się na zadaniu, które i tak będziesz musiał zrobić, pokonując jednak zaledwie kilku).

Awatar użytkownika
Rezuron
Poszukiwacz Przygód
Poszukiwacz Przygód
 
Posty: 24
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:53
Reputacja:
Zaufany
Płeć: Facet
Gildia: Brak
Postaci w Neverwinter: Irmae

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: Rezuron » 13 lis 2015, 0:09

12.11.2015 - Publikacja wersji 2.5

Lista zmian:
Spoiler: Pokaż
- Zamiast niewidzialnych ścian do wyznaczenia pola walki finałowej użyłem gruzu/skalnych schodów, dzięki czemu po śmierci można spokojnie wrócić na pole walki i dokończyć dzieła.


Zauważyłem też, że można zgłaszać swoje przygody do Cryptik. Jest w ogóle sens zgłaszać przygodę, która nie jest po Angielsku?

Awatar użytkownika
Rezuron
Poszukiwacz Przygód
Poszukiwacz Przygód
 
Posty: 24
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:53
Reputacja:
Zaufany
Płeć: Facet
Gildia: Brak
Postaci w Neverwinter: Irmae

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: Luki84 » 13 lis 2015, 8:52

Rezuron pisze:Zauważyłem też, że można zgłaszać swoje przygody do Cryptik. Jest w ogóle sens zgłaszać przygodę, która nie jest po Angielsku?


A gdzie jest taka możliwość zgłaszania? Czym się to różni od tradycyjnego upubliczniania przygód? Zgłosić zawsze można, przecież nic do stracenia nie masz ;)

Awatar użytkownika
Luki84
Włóczykij
Włóczykij
 
Posty: 8
Rejestracja: 29 paź 2015, 15:26
Reputacja:
Zaufany
Płeć: Facet
Gildia: Brak

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: Rezuron » 14 lis 2015, 13:20

14.11.2015 - Publikacja wersji 2.6

Spoiler: Pokaż
Lista Zmian:
- Zastosowanie OCC w kilku dialogach, zamiast <>.
- Kosmetyczne zmiany w szczegółach.
- Wprowadzenie wzmianki w questlogu o Wzięciu Trofeum z Wernychory oraz Mięsa ze Skalnych Kotów (przedmioty te są konieczne do pomyślnego zakończenia przygody. Jeżeli ktoś ich nie podniesie to nie ukończy przygody, gdyż wykorzystywane są one na różnych mapach, za czym idzie brak możliwości cofnięcia się po dany przedmiot.)


Oczywiście, że jest możliwość zgłaszania Foundry do Cryptik. Jeżeli Przygoda ma status Upublicznionej (nie Upublicznianej, ten proces musi być dokonany) wtedy po włączeniu danej przygody w Foundry przez autora w pierwszej zakładce mamy przycisk "Zgłoś do Cryptik" oraz "Wypłać".
Jasne, zgłosić zawsze warto, ale uwaga! Przygoda zgłoszona do Cryptik nie będzie mogła być aktualizowana, dlatego też zgłaszać należy tylko i wyłącznie w pełni gotowe przygody.
No i druga sprawa, jak wcześniej, czy ktoś się orientuje czy jest sens zgłaszać przygodę, która nie jest w języku angielskim?

BTW, pracuję nad drugim projektem (pomimo tego, że zarzekałem się, iż ten jest jedyny i ostatni) tym razem właśnie po angielsku. Niedługo stworzę temat na tutejszym forum, gdzie będzie można zobaczyć mój postęp oraz poczytać o zastosowanych rozwiązaniach technicznych. Z założenia w przygodzie mają się pojawić realne wybory, a duża część zadania ma odbywać się poza naszym szalonym Dzienniczkiem, który tak bardzo nas ogranicza.
Dlaczego temat na Polskim forum, gdy przygoda jest po angielsku? Tutaj będę pisał o postępach i o rozwiązaniach, gdy na forum Angielskim zamieszczę już grywalną przygodę, gdy takowa ujrzy światło dzienne.

Awatar użytkownika
Rezuron
Poszukiwacz Przygód
Poszukiwacz Przygód
 
Posty: 24
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:53
Reputacja:
Zaufany
Płeć: Facet
Gildia: Brak
Postaci w Neverwinter: Irmae

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: Rezuron » 15 gru 2015, 19:41

Founry Review System został naprawiony, więc zapraszam co oceniania moich przygód!

(Mam tylko nadzieję, że będą to oceny pozytywne ;) )

Awatar użytkownika
Rezuron
Poszukiwacz Przygód
Poszukiwacz Przygód
 
Posty: 24
Rejestracja: 03 lis 2015, 12:53
Reputacja:
Zaufany
Płeć: Facet
Gildia: Brak
Postaci w Neverwinter: Irmae

Re: [Foundry] Kły nie zawsze są ostre

Postautor: eLeR » 10 sty 2016, 11:54

Po poprawkach śmiało daję ocenę 5 :)

Awatar użytkownika
eLeR
Zawadiaka
Zawadiaka
 
Posty: 15
Rejestracja: 25 cze 2015, 22:11
Reputacja:
Ceniony
Płeć: Facet
Gildia: Brak

PoprzedniaNastępna

Wróć do Neverwinter - Foundry

 


  • Sprawdź Podobne Wątki
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Reputation System ©'