Strona 1 z 1

Pytanie od nooba - kilka dróg questa

Post: 19 lip 2013, 19:41
autor: humbas
Tutaj moje pytanie. Wiadomo, że przy rozgałęzieniach questa trzeba ostro zakombinować... W przypadku, gdyby były dwie ścieżki, to jeszcze udało by się to mądrze rozplanować, ale co, jeśli są trzy ścieżki wykonania zadania?

Jeżeli był by dwie ścieżki wykonania zadania:
Pierwsza - porozmawiać z Piercem.
Druga - porozmawiać z Matt'em
Po rozmowie z Pierce'm, postać Matt'a by znikała, a w tym miejscu pojawiała by się ta sama postać o takich samych cechach, ale bez możliwości aktywacji dialogu, więc nie można by jednocześnie zaakceptować ścieżki od niego.
W przypadku rozmowy z Matt'em - analogicznie.

Co jednak, jeśli chciał bym dodać trzecią postać, która oferowała by ci swoją metodę rozwiązania zadania, aktywowaną dialogiem?
Można ustawić, że postać zniknie po danym dialogu, ale nie można ustawić, że zniknie po dialogu tym LUB tym. Jeśli Pierce zniknął by po rozmowie z Matt'em, to nie można by już włączyć opcji, że zniknie po rozmowie z tą drugą postacią.

Twarda zagwozdka, macie jakieś rady, jak sie z tym uporać, albo ominąć ten problem?
Nie, nie przyjmuje do wiadomości stworzenia tylko 2 ścieżek zadania.

Przy okazji - zapraszam wszystkich do kampanii Badgers' Den

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Re: Pytanie od nooba - kilka dróg questa

Post: 20 lip 2013, 10:36
autor: humbas
Misterny plan legł w gruzach, bo po dłuższym przemyśleniu stwierdziłem, że owszem. Da się to dalej rozdzielić, AAALE...
Ale właśnie. Jak już wybierze się 2 różne drogi, które prowadzą do jednego spotkania, to nie da się ich potem znowu przy tym spotkaniu połączyć. Dlaczego? Z tego samego powodu. Nie da się wybrać "Pokaż gdy" i wybrać, że zostanie pokazany w momencie, gdy ukończysz jedno rozgałęzienie, ALBO drugie. A to już jest smutne.
Za badziewny, śmieciowy edytor, który podcina skrzydła wszystkim twórcom możemy podziękować Cryptic'owi.
Dziękujemy ci Cryptic za gówno, a nie edytor Foundry -.-

Niestety edytor ten nie przynosi im żadnych korzyści, bo nie działa na Zen'y, więc nie robią z nim nic. A powinni.

Re: Pytanie od nooba - kilka dróg questa

Post: 20 lip 2013, 12:00
autor: Tomislaw
Wydaje mi się że jednak to jest do wykonania.
Spróbuj zrobić tak:
- po aktywacji danej ścieżki dialogowej znikają wszystkie BNy
- zależnie od wybranej ścieżki pojawią się dwa BNy z którymi nie można rozmawiać oraz jeden z którym można
- minusem takiej operacji jest to, że dla trzech tylko ścieżek potrzebne będzie aż 12 BNów

Mam nadzieje że o ten właśnie problem Ci chodziło.

Re: Pytanie od nooba - kilka dróg questa

Post: 21 sie 2013, 15:19
autor: Tomislaw
Nie wziąłem pod uwagę tego, jak miałoby to wyglądać z perspektywy innych BNów, ale i na to znalazłem rozwiązanie.

Gdzieś po środku mapy, w niedostępnym miejscu, trzeba ustawić jedną grupkę przeciwników + kolejną na każdą ścieżkę.
Po rozmowie z BNem, pojawia się tam grupka strażników. Po śmierci przeciwnika znikają wszystkie BNy, a po śmierci przeciwnika przypisanego do danej ścieżki, pojawia się BN, z którym możemy rozmawiać.
Wadą takiego rozwiązania jest to, że nie stanie się to wszystko równocześnie.

Re: Pytanie od nooba - kilka dróg questa

Post: 21 sie 2013, 16:49
autor: Vex
Nie znam się na Foundry lecz robiłem już 2 moje przygody które nie zostały opublikowane z powodu zbyt długiego czasu:)

a co do Foundry, nie zgodzę się że jest badziewne ani śmieciowe dlaczego?
- Pokaż mi jakiekolwiek MMO które zastosowało ten system.
- Foundry jest naprawdę dobrze rozbudowane mimo fazy początkowej gry(Nie od razu Rzym zbudowano) więc trochę cierpliwości.
- Foundry daje im naprawdę wiele korzyści pieniężnych, dlaczego? Bo tym właśnie że ludzie widzą ten system brną do tej gry co liczy się z ich korzyścią, za każde stworzone foundry na serwerze mają pewien procent zysku(a dla gracza to jest w pełni darmowe)
- Foundry w dalszym ciągu się rozwija.
- w Nowym Patchu dodają wiele nowości jak np Edytor 3D :)

Więc jak sam widzisz, gdyby nie mieli z tego korzyści nie robili by z tym nic a tutaj proszę jaka miła niespodzianka:)