Strona 1 z 3

[BUILD] Mob-Control Build

Post: 23 lip 2013, 21:18
autor: 1GurU9
Witam wszystkich i z góry proszę o ocenę wyniku mojego tentegowania w głowie



Build ten konstruowałem w oparciu o wiedzę zdobytą na forach, w grze oraz poradniku Kripparriana. Tak więc wielkie dzięki dla community, która dzieli się swoimi spostrzeżeniami ułatwiając nam życie i obniżając koszta eksperymentów.




O statystykach i Osiągnięciach (Feats) słów kilka

Nie będę się rozpisywał o wyborze rasy czy losowaniu statystyk, bo zostało o tym powiedziane już chyba wszystko, ale skoncentruję się na wytłumaczeniu dlaczego jednak ta cholerna inteligencja i wiedza :)
Spoiler: Pokaż
Bo skraca cooldowny, których zawsze zbyt wiele :P

Osiągnięcia rozdawałem pod kątem maksymalizacji obrażeń AoE oraz jak największego zbijania cooldownów, czego wynik widzicie w powyższym linku . Dzięki poradom i wykresowi dostarczonemu przez Kacezet'a założyłem, iż teoretycznie optymalne wartości dla poszczególnych atrybutów to:
Spoiler: Pokaż
Moc (zwiększa obrażenia): Ile wlezie
Cios Krytyczny (zwiększa szansę na kryta): 2500
Ozdrowienie (zwiększa przyrost punktów akcji oraz zmniejsza cooldown): 3500
Przebicie Pancerza (neguje odpornośc z pancerza): 2000
Pancerz (redukcja obrażeń): Ile wlezie

Na obecnym ekwipunku z areny i T2 oraz bonusie od mojego kota wyciągam odpowiednio:
Spoiler: Pokaż
Moc: 3457 (3065 + 492)
Cios Krytyczny: 2695 (1964 + 731)
Ozdrowienie: 5304 (4013 + 1291)
Obrona: 1191




PvE

Umiejętności :
1 - Tajemna Osobliwość(Arcane Singularity)
2 - Przytłaczająca siła (Oppressive Force)
Tab - Natchnienie Lodu (Conduit Of Ice)
Q - Lodowy Teren (Icy Terrain)
E - Odłamek Nieskończonej Lawiny (Shard Of The Endless Avalanche) / Nagła Burza (Sudden Storm)
R - Kradzież Czasu (Steal Time) / Tarcza (Shield)
LPM - Kolumna Błyskawic (Storm Pilar)
RMB - Promień Mrozu (Ray Of Frost)
Pasywy - Oko Burzy (Eye of The Storm), Przywołanie (Evocation) / Kula Narzucenia (Orb of Implosion)



Z czym to się je :

Z racji tego iż wszyscy dążymy w PvE do jak najszybszego ogarnięcia dungeonów, odniosę się właśnie do nich. Po pierwsze "staraj się nie robić złego pierwszego wrażenia" czyt. nie atakuj pierwszy. Daj puszkom spokojnie ściągnąć na siebie uwagę wszystkich lub przynajmniej większości mobów. Naładuj i rzuć kolumnę błyskawic aby zadać obrażenia i zyskać bonus do obrażeń z osiągnięcia, po czym odpal czarną dziurę w miejscu przed tankiem (tank nie lubi mieć "pleców"). Kiedy czarna dziura już zasysa moby, podbiegnij i rzuć lodowy teren a zaraz po nim kradzież czasu(odwrotna kolejność na upierdliwcach z AoE i stunami). Pozwoli to na działanie chłodzenia i w efekcie szybsze zamrożenie przyciąganych mobów, a stun z kradzieży czasu "wchodzi" w odpowiednim momencie. Kolejny raz odpal naładowaną kolumnę błyskawic. Teraz bezwładne moby wypadają z dziury i w zależności od tego czy chcemy je zrzucić z klifu (szybki sposób na pozbycie się trashu) czy kolejny raz zestunować lub też zadac im obrażenia, odpalamy naładowaną już tarczę, rzucamy odłamek nieskończonej lawiny (popychamy od razu) lub rzucamy nagłą burze, a zaraz potem natchnienie lodu. Następnie czekamy na zbicie cooldownów bijąc kolumną błyskawic lub domrażamy promieniem mrozu. Odłamek nieskończonej lawiny jest specyficzny w działaniu, a mianowicie przelatuje przez moby jeżeli odpalona jest czarna dziura lub na jego drodze stoi tylko jeden przeciwnik. W przeciwnym razie wybucha od razu.
Ważnym jest fakt, iż przez cały czas moby znajdują się pod wpływem czaru kontrolującego, a mianowicie lodowego terenu, także cały czas czerpiemy korzyści z bonusu +10% punktów akcji i mamy szansę na kryty, które zwrócą nam 5% punktów akcji.
Osobiście po wykonaniu powyższej kombinacji ląduję znów na 80% punktów akcji, a sama gra daje mi wielką frajdę. Na pewno jest to coś dla ludzi szukających mocnych wrażeń ponieważ zawsze znajdujesz się w sercu bitwy (dostając bonus +15% do obrażeń). Jeżeli chodzi o wyjściowy dmg to daje on zazwyczaj dobrą lokatę tuż za ogarniętym rogalem lub przed nieogarniętym rogalem :)



PvP

Umiejętności :
1 - Tajemna Osobliwość(Arcane Singularity)
2 - Lodowy Nóż (Ice Knife)
Tab - Promień Osłabienia (Ray of Enfiblement)
Q - Oplatająca Siła (Entangling Force)
E - Lodowaty Cios (Chill Strike)
R - Natchnienie Lodu (Conduit Of Ice)
LPM - Magiczny Pocisk (Magic Missile)
RMB - Promień Mrozu (Ray Of Frost)
Pasywy - Oko Burzy (Eye of The Storm), Czar Burzy (Storm Spell) / Kula Narzucenia (Orb of Implosion)



Z czym to się je :

Podnosimy delikwenta oplatającą siłą i naznaczamy promieniem osłabienia. W tym momencie przeciwnik powinien powoli wychodzić z ograniczenia kontroli i szykować atak co kontrujemy krótkim przerwaniem ładowania jego skilla poprzez rzucenie lodowatego ciosu. Następnie po raz kolejny rzucamy promień osłabienia i dobijamy przeciwnika nożem. Każdą chwilę na cooldownach zużywamy na mrożenie promieniem mrozu.
Osobiście preferuję grupowe PvE, ale grając kilka PvP byłem pod wrażeniem widząc się w pierwszej 3. Może nie byłem wymiataczem jeżeli chodzi o K/D, ale bardzo profituję z pomocy jaką udzielam wszelakimi debuffami i kontrolą.




Mam nadzieję że komuś przydadzą się moje wypociny, a za wszelkie problemy związane ze zmianami po patchach i bugami wielkie pardon (swoją droga piszcie jeśli coś nie pasuje).




Pozdrawiam

Re: [CW] Mob-Controll Build (do oceny)

Post: 25 lip 2013, 22:14
autor: marximo
Hmm w sumie z tego co lukalem rozne poradniki calkiem ciekawe ,nie mam doswiadczenia cw zaczolem grac jako alt i chyba duzo wykorzystam z twojego poradnika :P
a jak sie tobie gra pve i jak pvp jak przezywalnosc ,dmg czy radzenie sobie z czyszczeniem z mobow na dungach

Re: [CW] Mob-Controll Build (do oceny)

Post: 26 lip 2013, 17:40
autor: 1GurU9
Ten build jest głównie przeznaczony do bicia grupek i radzenia sobie z kontrolą mobów przy bossach oraz minibossach. Widać to najdobitniej w PvE na Gauntlgrym gdzie mój DPS aż do bossa jest na miejscu przedostatnim, a w ostatecznym rozrachunku plasuję się za rogalami na pozycji 2 lub 1 kiedy nie ma żadnych. Oczywiście pojawia się tu jeszcze kwestia gearu, który mógłby być lepszy (ponoć max do osiągnięcia to 16 000), ale mnie gra się całkiem wygodnie.
Napomknąłeś też przeżywalność i muszę przyznać że bez kleryka długo się nie pożyje chyba że jest to dungeon z niższego poziomu wtedy wystarczy potka. Szczególnie podczas robienia daily dungeonów niższego poziomu gorzej ubrana drużyna będzie wdzięczna za długie stuny na mobach.
Jeszcze krótko co do PvP. Tutaj aby skutecznie się bawić potrzeba zupełnie innego gearu i jak zwykle większość zależy od doboru drużyny. Zapomniałem też wspomnieć o alternatywie pod Tab gdzie można umieścić odepchnięcie, które też się świetnie spisuje.


Na koniec powiem tylko że troszkę się pod-edukowałem i faktycznie niektóre featy pod AoE nie działają na chwilę obecną, ale zostaną one w ciągu najbliższych tygodni naprawione także miodzissimo. Po wprowadzeniu patcha przeprowadzę krótkie testy i ściągnę "(do oceny)" :)

Re: [CW] Mob-Controll Build (do oceny)

Post: 30 lip 2013, 6:43
autor: 1GurU9
Z racji wprowadzenia polepszonego spolszczenia niektórych opisów czarów oraz po prostu kombinowania, ulepszyłem troszkę synergię niektórych skilli. Poczytałem również i wiem że niektóre featy (szczególnie te pod AoE) nie działają, zostaną jednak w nadchodzących patchach naprawione dlatego będzie on stworzony z myślą o nadchodzących zmianach.

Pełny EDIT postaram się zrobić dziś wieczorem narazie wkleiłem tylko listę skilli i featsów !

Re: [CW] Mob-Controll Build (do oceny)

Post: 30 lip 2013, 16:02
autor: Kacezet
1. Za dużo Recovery, powyżej 3500, AP gain i cooldown rośnie bardzo powoli.
http://s9.postimg.org/xeomd97lr/CW_DPS_Chart.jpg
2. Storm pillar nadaje sie tylko do naładowania AP kiedy niema mobów wokoło, może i ma najwyższe obrażenia z At-Will ale ładowanie jest wkurzające :wink:
3. Shard of the endless avalanche nie nadaje sie na pve, zanim wybuchnie, zanim zejdzie cooldown, zdażysz rzucić 3x np. Chill Strike zadajac wieksze obrażenia
4. "Osobiście po wykonaniu powyższej kombinacji ląduję znów na 80% punktów akcji" - możesz naładować 100% AP tylko 2 spellami ktore maja 10-15s cooldownu :twisted:
Wypróbuj Entangling force pod TAB + wybuch shield'a, przy duzej ilości mobów dają ogromne ilości AP. W czasie walki rzucasz Arcane Singularity > Conduit of Ice > Entangling Force > Wybuch Shield'a > Steal Time i od nowa, nieskończona kontrola mobów + ogromne ilości obrażeń.
5. Zadbaj o 2000-2400 Armor penetration, wiekszość mobów w epic dungach ma ~24% zmniejszenia obrażen, ArP pozwala jeszcze bardziej zmaksymalizowac obrażenia.
6. Jesli masz kłopoty z przeżywalnościa zainwestuj w set High Vizier'a, nie dość że nasze spelle daja nam prawie cały czas +1350 defa to jeszcze debuffują przeciwników o tą sama wartość.
7. W pvp polecam zaczynać od Entangling Force ze względu na to że jest szybsze niż Chill Strike, EF > promień > Chill Strike > drugi promień > CoI > i dobijamy Nożem za 15k+ :twisted:

I to chyba tyle, gram od wczesnych etapów open bety i w 90% przypadków jestem 1 w ilości zrobionego dmg i zabitych mobów. W pvp mało sie bawie ale też jestem zazwyczaj w pierwszej trójce jeśli chodzi o punkty :grin:

Re: [CW] Mob-Controll Build (do oceny)

Post: 30 lip 2013, 18:53
autor: 1GurU9
Po pierwsze wielkie dzięki za udział w dyskusji już myślałem, że nikt z doświadczonych CW tu nie zagląda :P

@1
Też to zauważyłem i zacząłem zmniejszać tę wartość. Teraz wiem że schodząc z recovery powinienem pójść w penetrację pancerza. W sumie dowiedziałem się o tym też dzisiaj przy okazji szukając informacji na temat TR.

@2
Dzisiaj zrobię update i wyjaśnię o co w tym chodzi :) Przynajmniej będzie jakaś buidlowa alternatywa, która pozwala całkiem ładnie zbijać życie trashowi.

@3
Rzucony w odpowiedni sposób wybucha odrazu. Też postaram się to opisać.

@4
A co z rozrzucanymi mobami ? Nie jest to problemem ?

@5
J/W

@6
W opisie setu widnieje 450 czy czegoś nie doczytałem ?

@7
Właśnie tę samą kombinację zacząłem stosować i jest miodnie :>

Re: [CW] Mob-Controll Build (do oceny)

Post: 30 lip 2013, 22:37
autor: Kacezet
2 i 3. Może uda Ci się przekonac mnie do tych skilli :wink:
4. Rozrzucone moby nie są problemem, po takim combie mamy 100% AP i możemy rzucić kolejne Arcane Singularity powtarzając całość od nowa. Można też użyć tarczy wcześniej, zanim AS zbierze moby
6. Bonus stackuje sie 3x dając łącznie 1350, nie napisali o tym przy itemach przez co wiekszość CW wybiera set Shadow Weaver który z tego co wiem jest zbugowany :?

Re: [CW] Mob-Controll Build (do oceny)

Post: 30 lip 2013, 23:20
autor: 1GurU9
Poszedł niechlujny, ale update. Dodam jeszcze punkt mechanika.

@Kacezet
Dobrze wiedzieć że "wizir" daje takie bonusy, teraz te 4 części z setu mają sens. Twórcy się jakoś do tego oficjalnie odnosili ?

Re: [CW] Mob-Controll Build (do oceny)

Post: 31 lip 2013, 10:05
autor: Kacezet
Nie wiem, nie śledze wypowiedzi twórców. Wydaje mi sie że mają ważniejsze rzezcy do naprawienia niż opis setu :smile:
Dorzucam screena działania HV: http://i.imgur.com/mHOFYYp.jpg

1. Icy terrain nie krytuje.
2. Musze wypróbować Sharda, jeśli rzeczywiście działa przy wiekszej ilości mobów to świetnie nadawałby sie przy ostatnim bossie na Spellplague :wink:

Re: [CW] Mob-Controll Build (do oceny)

Post: 31 lip 2013, 10:51
autor: 1GurU9
W takim razie zaczynam zbierać 1m AD na zmianę setu :D

@1
Wiem, ale daje debuff i stackuje chill. W połączeniu z CoI mamy freeza czyli kolejny stun. Grunt w tym żeby wyczuć kolejność rzucania skilli tak aby stuny były w równomiernych odstępach czasowych. Mobki co prawda się zrywają na chwilę i zadają obrażenia, ale w trakcie działania stuna kler jest w stanie nas uleczyć. Mając wezyra włączy się chyba Godmode :D

@2
Zakochałem się w tym skillu od pierwszego wybuchu :P Wystarczą dwa mobki nie stojące w czarnej dziurze i masz od razu wybuch. Na pojedynczym mobie też się da, musi on jednak stać pod ścianą. Wtedy shard wybucha po czasie jaki potrzebowałby na przelecenie całego dystansu popchnięcia na wolnym terenie.