Strona 1 z 1

Ścieżki chwały - pytanie do polskich opiekunów gry.

Post: 28 sie 2013, 1:44
autor: spirifris
Tak jak w temacie - mam pytanie, czy po tym dużym patchu (dodatku) pojawiły się może nowe ścieżki chwały dla klas, albo czy ktoś wie kiedy miałyby się pojawić?

Dostaliśmy darmową 1 zmianę mocy (wcześniej można było tylko kupić za 300 Zen żeton przetrenowania), dlatego ciekawi mnie czy ktoś już sprawdzał, czy mamy więcej niż jedną ścieżkę chwały do wyboru na 30lv? Każdy zapewne chciałby coś poprawić w mocach więc przydałoby się zresetować wszystko, ale jeśli się ma coś nowego pojawić niedługo (a może już jest?) to szkoda tracić tą darmową zmianę...

Do tej pory wszystkie klasy miały po jednej ścieżce chwały do wyboru na 30lv - np. GWF miał ścieżkę chwały: "Mistrz miecza", CW - "Nawałnica zaklęć", GF - "Żelazny strażnik"itd. Pamiętam, że przy ich "wyborze" (bo skoro była tylko jedna ścieżka to żaden to wybór), było info, że inne klasy pojawią się już wkrótce.



Przyznam, że strażnik jest klasą, która na prawdę kuleje w tej chwili...mam 3 postaci na 60lv - GWF, GF, DC - jak porównuję ich umiejętności to strażnik wypada kiepściutko: ani do pvp, ani do pve... Ten ostatni patch nic prawie nie zmienił u strażnika, DC miał parę zmian - "znerfiono" np. Młot losu (zadawał prawie 18k obrażeń wcześniej - teraz zadaje 11k), u GWF skrócono czas działania niepowstrzymania, wartości obrażeń umiejętności też się trochę zmieniły, natomiast u strażnika tych zmian kompletnie nie widać. Być może trochę obniżono czas ładowania mocy, ale obrażenia pozostały te same - czyli bardzo kiepskie. Dla porównania: najsilniejszą moc dzienną ma (chyba)* ciągle kleryk (11k obrażeń z Młota Losu), potem jest GWF ma 8k obrażeń z Crescendo, natomiast strażnik ma raptem 4,9k obrażeń z najsilniejszej mocy dziennej (Nieposkromionej siły)...Jego możliwości obronne w ogóle nie przekonują mnie do brania strażnika do drużyny - jeśli ja tworzę pt, to wolę już drugiego GWF niż GF...oczywiście to zależy jeszcze od lochów jakie chce się zrobić ale bardzo często o wiele efektywniejszą drużyną jest skład z dwoma GWF, o wiele szybciej czyszczą respawn od bossów (a on zwykle sprawia najwięcej problemów drużynie). Strażnik to była moja pierwsza klasa i postać w tej grze i na prawdę kombinowałem aby go zrobić tak aby najlepiej wspierał pt, niestety niewiele da się zrobić z umiejętnościami jakie w tej chwili są...ma niby 2 buffy dla pt, ale jego przeżywalność jest moim zdaniem w tej chwili zbyt mała. Odporność na obrażenia jaką mam na GWF to 38%, na strażniku jakby się uprzeć można dojść do tych 50% odporności na obrażenia (normalnie ma 45-47%) to jest raptem 10-12% więcej. Żaden z niego tank...a jak ktoś pochodził na rajdy to wie, że w niektórych lochach są bossy, które błyskawicznie teleportują się za plecy postaci i w ułamku sekundy atakują z krytykiem - no i weź teraz zaznacz takiego bossa i użyj wyzwania rycerza = 100% śmierć, bo nie zdążysz się odwrócić aby zblokować tarczą. Podobnie nie da się wziąć obstawy bossa na siebie (taka niby miałaby być rola tanka i ma takie umiejętności, aby tworzyć zagrożenie zwabiając na siebie moby i dając czas pt na atak) , jednak nie da się tego zrobić, bo mając kilka mobów na sobie, otaczają cię one z każdej strony, a blok tarczą działa tylko z przodu w efekcie tę zwabioną grupę możesz utrzymać 1, 2 sekundy na sobie jak ci tego CW nie zgłuszy i reszta nie wyczyści to jesteś trup...Sądzę, że tej klasie są potrzebne zmiany i to bardzo. Być może właśnie jakieś nowe moce z nowej ścieżki chwały coś zmienią. Przyznam, że ja poczekam z tą darmową zmianką do czegoś nowego, bo w tej chwili tank w tej grze nie jest tankiem. "Kiting" tą postacią (bo niektórzy twierdzą, że to jego rola), jest jak dla mnie zbyt upierdliwy i za mało efektywny...Na koniec - oczywiście, jeśli wypakujemy tego strażnika idealnymi runami, to jego przeżywalność wzrośnie, ale ja raczej mówię o bardziej wyluzowanym graniu a nie wydawaniu prawdziwej gotówki na grę lub siedzeniu po 6h dziennie w grze i farmieniu AD...

PS. Moje oceny strażnika opierają się na epickich lochach, proszę nie pisać, że fajnie się gra strażnikiem do 60lv bo to się kompletnie nie liczy...ta gra jest zaprojektowana by zarabiać na tzw. "end game"


* chyba - bo nie mam łotrzyka więc nie wiem jakie obrażenia ma ta klasa w dziennych mocach, mój CW jest na 44lv jego dzienne moce nie są zbyt mocne (za to CW jest dość silny z innego powodu, co już czuć na 44lv, jest to klasa nie do zastąpienia na rajdach, może nie być TR lub GF za to z dwoma CW, dwoma GWF i dobrym DC każdy rajd powinien się powieść). GF jest to klasa zupełnie zbędna w pt - chętnie dam się przekonać, że jest inaczej (chociaż ja tego jak na razie nie widzę).

Re: Ścieżki chwały - pytanie do polskich opiekunów gry.

Post: 28 sie 2013, 12:06
autor: Aniol
Nie będę się wypowiadał o Strażniku <sam dopiero go leveluje> ale w swoim poście zawarłeś część odpowiedzi. On nie ma stać i blokować Bossa bo to nie jego zajęcie tylko zbierać na siebie obstawę którą wykańcza CW. GWF i TR są od lania bossa a DC ma wszystkich utrzymać. I do takiej taktyki są te postacie zrobione.Ta gra ma inne założenia niż znane mmo ze względu na ograniczenia papierowego D&D na którym sie to opiera.
A wracając do pytania - nie jeszcze niema innych ścieżek. Na razie jest nadal niestety po jednej na klasę <w papierowym sa od 3 do 5 >

Re: Ścieżki chwały - pytanie do polskich opiekunów gry.

Post: 28 sie 2013, 18:07
autor: spirifris
Aniol » dzisiaj, 12:06 pisze:Nie będę się wypowiadał o Strażniku <sam dopiero go leveluje> ale w swoim poście zawarłeś część odpowiedzi. On nie ma stać i blokować Bossa bo to nie jego zajęcie tylko zbierać na siebie obstawę którą wykańcza CW. GWF i TR są od lania bossa a DC ma wszystkich utrzymać. I do takiej taktyki są te postacie zrobione.Ta gra ma inne założenia niż znane mmo ze względu na ograniczenia papierowego D&D na którym sie to opiera.
A wracając do pytania - nie jeszcze niema innych ścieżek. Na razie jest nadal niestety po jednej na klasę <w papierowym sa od 3 do 5 >


Z tymi ścieżkami to się już dopytałem w grze...podobno coś ok. świąt grudniowych mają dodać nowe. Teraz się po prostu nie opłaca tracić darmowej zmiany mocy.

Co do strażnika to chyba najbardziej rozczarowują mnie wartości obrażeń w mocach spotkaniowych i dziennych - moim zdaniem są one zbyt małe w porównaniu do innych klas (różnice są rzędu kilku tyś. - powinny być one wyrównane moim zdaniem). Wiem, że GF nie ma brać bossa na siebie, wszyscy oczekują, że weźmie respawn (adds) bossa na siebie - a tu jest problem, bo strażnik owszem może go z powodzeniem zlurować na siebie, ale NIE UTRZYMA SIĘ ZBYT DŁUGO - jak CW i reszta dps-ów nie zrobią tego co powinni to strażnik szybko pada. Ludzie na rajdach w grze zdają się tego nie rozumieć. Respawn od bossów epickich to są zwykle bardzo mocne moby, nie jest łatwo ich utrzymać na sobie - CW musi "kajtować" (czyli zgłuszać, paraliżować, zamrażać), bo ten "tank" zginie. Zwłaszcza, że jak pisałem wcześniej blok tanka nie działa z boku i tyłu (a skoro dużo mobów masz na sobie to większość ich jest z boku i z tyłu*). Rozumiem, że wg twórców tego systemu gry rolą strażnika jest - zebranie respawnu od bossa ("adds") na siebie (czyli obrona CW i DC) i danie tym samym czasu na cooldown mocy tych dwóch klas. Niestety wymaga do bardzo dobrego zgrania drużyny - na randomach rzecz niemal niemożliwa. Przyznam, że randomowe rajdy częściej wychodzą przy 2 GWF (bez tanka), reszta CW i DC...często też nie udaje się ukończyć gdy zabraknie GWF a są 2 TR (taki skład i niepowodzenie miałem kilka razy - upierali się na bossa a nikt się nie zajmował tym co przywoływał, w efekcie grupa padała)


* zauważyłem też, że nawet zwykłe moby na epickich rajdach mają zwyczaj zachodzić gracza od tyłu, co dodatkowo utrudnia życie strażnikowi, bo ta klasa jest mało mobilna

Re: Ścieżki chwały - pytanie do polskich opiekunów gry.

Post: 28 sie 2013, 19:36
autor: Aniol
No i to jest własnie bolączka tej gr przez ludzi przyzwyczajonych do gier "wowowych". Wystarczy ze jest zmiana w mechanice niema jedynego słusznego buildu oraz połączenia rasy klasy, ze to gra mmoRPG! i już zaczynają się problemy. Dużo wody upłynie anim ludziska sie zorientuja ze czasem zamysłem twórców nie jest powerupleveling tylko poznanie swojej klasy i nauczenie się współpracy. Dobrze współgrające drużyny nie maja najmniejszych problemów pod warunkiem ze każdy robi to co do niego należy.
Może kiedyś znów się doczekamy tego iż "przed wyruszeniem w wyprawę należy zebrać <odpowiednio myśląca> drużynę" nie będzie tylko przerywnikowym napisem o korzeniach z Baldursa :)

Re: Ścieżki chwały - pytanie do polskich opiekunów gry.

Post: 29 sie 2013, 0:20
autor: spirifris
Aniol » wczoraj, 19:36 pisze:No i to jest własnie bolączka tej gr przez ludzi przyzwyczajonych do gier "wowowych". Wystarczy ze jest zmiana w mechanice niema jedynego słusznego buildu oraz połączenia rasy klasy, ze to gra mmoRPG! i już zaczynają się problemy. Dużo wody upłynie anim ludziska sie zorientuja ze czasem zamysłem twórców nie jest powerupleveling tylko poznanie swojej klasy i nauczenie się współpracy. Dobrze współgrające drużyny nie maja najmniejszych problemów pod warunkiem ze każdy robi to co do niego należy.
Może kiedyś znów się doczekamy tego iż "przed wyruszeniem w wyprawę należy zebrać <odpowiednio myśląca> drużynę" nie będzie tylko przerywnikowym napisem o korzeniach z Baldursa :)


To jest bolączka chyba wszystkich MMO...ja wiem z doświadczenia, że zawsze przewagę ma grupka znajomych z "reala", nad pojedynczym graczem, bo nawet jeśli do pt trzeba 5 osób, to już 2 osoby dobrze zgrane dużo dadzą...reszta jakoś dociągnie. Wszelkie gildie (polskie, czy nie), bardzo często się nie sprawdzają - bo tam też się muszą ludzie znaleźć z podobnej grupy wiekowej żeby się dobrze zgrali...obserwuję to od kilku lat. Zawsze jest to samo. Mnóstwo zamieszania z gildią a jak przychodzi co do czego to efekt niemal taki sam jak na randomach...

Ja mam z tym problem bo jestem w tym wieku, że nikt z moich znajomych nie gra, a jeśli już ktoś gra to nie w takie gry (tylko w coś w rodzaju przerywnika do kotleta), jestem z góry na przegranej pozycji, bo w ogromnej większości mmo najlepszy loot jest z drużynowych rajdów.

Jest na to jedna rada (działa w każdej takiej grze), obkupić się super sprzętem (np. w tej grze będą to np. idealne runy powkładane do lepszych setów zbroi + np. towarzysz Galeb duhr wymaksowany, albo Stone do podbicia statów w kosmos), wtedy nawet przy gorszej współpracy rajd się powinien powieść, bo jak wejdziesz do pt to już do takiej z 15k GS+ Tylko po co wtedy chodzić na takie rajdy skoro się już wszystko kupiło za pieniądze?