Build ten konstruowałem w oparciu o wiedzę zdobytą na forach oraz w grze. Tak więc wielkie dzięki dla community, która dzieli się swoimi spostrzeżeniami ułatwiając nam życie i obniżając koszta eksperymentów.
O statystykach i Osiągnięciach (Feats) słów kilka
Niestety nie jest to build dla każdego ponieważ rezygnując z "Conduit of Ice" z feat'em "Assailing Force" oraz feat'a "Elemental Empowerment" tracimy źródła zbijające pancerz mobów, a co za tym idzie musimy swoim ekwipunkiem zapewnić sobie zmniejszenie odporności (mitigation) co wymaga mniej więcej 2000 armor penetration. Jednocześnie należy zachować przyzwoity poziom reszty statystyk co bez high endowego gearu jest niemożliwe. Nie mówię tutaj broń Boże, że na mniejszych wartościach build jest kompletnie nie grywalny, ale najlepsze rezultaty wyciągniemy przy poniższych statystykach:
Spoiler: Pokaż
Przy okazji polecam zestaw wielkiego wezyra, który przy tym buildzie rozpościera skrzydła (w sumie pod niego układałem skille). Nie jest to mus, ale rotacja skilli pozwala na 100% wykorzystanie debuffa i zadanie porządnych obrażeń. W opisie PvE opiszę o co tu chodzi.
PvE
Umiejętności :
1 - Tajemna Osobliwość(Arcane Singularity)
2 - Lodowy Nóż(Ice Knife)
Tab - Oplatająca Siła (Entangling Force)
Q - Lodowy Teren (Icy Terrain)
E - Nagła Burza (Sudden Storm) / Odłamek Nieskończonej Lawiny (Shard Of The Endless Avalanche) / Tarcza (Shield)
R - Kradzież Czasu (Steal Time)
LPM - Magiczny Pocisk (Magic Misslie)
RMB - Kolumna Błyskawic (Storm Pilar)
Pasywy - Oko Burzy (Eye of The Storm), Przywołanie (Evocation) / Czar Burzy (Storm Spell)
Z czym to się je :
Na początku należy nadmienić że wielki wezyr jest kapryśny jeżeli chodzi o skille, które nakładają na moby debuffy a na nas buffy z tąd taki dobór skilli a nie inny.
Walkę starajmy się zacząć od rzucenia entangling, która ściśnie mobki i narzuci na nie 1 stack debuffa, a na nas po jednym stacku buffa za każdy trafiony cel (max 3 stacki) oraz znacząco zregeneruje pasek daily przy dużej grupce trafionych celów. Teraz używamy icy terrain nakładając kolejny stack debuffa i stackując na mobkach chill. Zaraz po tym odpalamy steal time kładąc ostatni, trzeci stack debuffa i zatrzymując mobki w miejscu. Teraz szybko ustawiamy się tak aby nasz sudden storm objął jak najwięcej celów i rzucamy go. W 90% przypadków włącza nam się eye of the storm i wchodzi piękny pomarańczowy kryt, który w połączeniu z 3 stackami debuffów daje iście zacne obrażenia (mój rekord 20 000). Jeżeli gramy na 2 lub więcej wizardów, należy uważać aby nie rzucić sudden storm na darmo w trakcie trwania aracane singularity, ponieważ nie zadamy obrażeń. Tutaj też bardzo polecam TeamSpeak i komunikację, która pozwoli uniknąć takich problemów. Oczekując na zejście cooldownów używamy daily wedle potrzeb i magicznego pocisku, nabijając arcane mastery i nakładając debuffy na różne cele tak aby korzystać z kilku na raz.
Tak wygląda ogólna rotacja skilli, ale wszystko można zmodyfikować np.:
- Rzucanie icy terrain i steal time można zamienić jeżeli mamy do czynienia z mobkami, które stunują.
- Dodanie do wachlarza umiejętności shield'a i zamiana z sudden storm pozwoli na zrzucanie mobów w przepaście oraz nabije po 1 stacku debuffa każdemu trafionemu celowi. Niestety ogólny DPS wyjściowy spada dość znacznie, a sama tarcza ładuje się bardzo długo (bug z przed ostatniego patcha został usunięty).
- Dodanie shard of endles avalanche i zamiana z sudden storm da nam dodatkowy efekt ogłuszający a i obrażenia są nie najgorsze. Minusem jest długi cooldown i koniecznośc ciśnięcia samą kulką. Trzeba też uważać aby nie ciskać odłamkiem w trakcie arcane singularity ponieważ przeleci on przez moby (podobnie jak sudden storm).
- Przy grze dwóch magów o tym samym zestawieniu skilli jeden może zamiast entangling sięgnąć po Repel i zrzucać mobki z klifów oraz arcane singularity zamienić na Oppresive Force
PvP
Umiejętności :
1 - Lodowa Burza(Ice Storm)
2 - Lodowy Nóż (Ice Knife)
Tab - Promień Osłabienia (Ray of Enfiblement)
Q - Oplatająca Siła (Entangling Force)
E - Lodowaty Cios (Chill Strike)
R - Natchnienie Lodu (Conduit Of Ice) / Odłamek Nieskończonej Lawiny (Shard Of The Endless Avalanche) / Tarcza (Shield)
LPM - Magiczny Pocisk (Magic Missile)
RMB - Kolumna Błyskawic (Storm Pilar)
Pasywy - Oko Burzy (Eye of The Storm), Czar Burzy (Storm Spell) / Kula Narzucenia (Orb of Implosion)
Z czym to się je :
Podnosimy delikwenta oplatającą siłą i naznaczamy promieniem osłabienia. W tym momencie przeciwnik powinien powoli wychodzić z ograniczenia kontroli i szykować atak co kontrujemy krótkim przerwaniem ładowania jego skilla poprzez rzucenie lodowatego ciosu. Następnie po raz kolejny rzucamy promień osłabienia i dobijamy przeciwnika nożem. Każdą chwilę na cooldownach zużywamy na nabijanie arcane mastery magic missile. W wolnych chwilach nabijamy daily rzucając storm pilar byle gdzie. W bliskich starciach nie uciekamy tylko gdy przeciwnik jest już blisko teleportujemy się za niego.
Mam nadzieję że komuś przydadzą się moje wypociny, a za wszelkie problemy związane ze zmianami po patchach i bugami wielkie pardon (swoją droga piszcie jeśli coś nie pasuje).
Pozdrawiam