Strona 2 z 2

Re: [Foundry] Tajemnice Lwiej Twierdzy

Post: 11 lis 2015, 16:04
autor: eLeR
Dziękuje wszystkim za grę i oceny. Obecnie pracuję nad rozbudową fabuły oraz lokacji. Mam nadzieję, że zdążę przed wprowadzeniem dodatku, bo potem znowu zablokują foundry na kilka tygodni... Niestety borykam się z limitem dodatków i z teleportami. To drugie to jakaś porażka. Kompletnie nie ma się kontroli nad ustawianiem teleportów w grze. Z tego co czytałem na oficjalnym forum ten problem pojawia się od zarania dziejów foundry. Pomyśleć, że po ukazaniu się tylu modułów, aktualizacji, łatek, autorzy nic w tej w kwestii dotychczas nie zrobili. Nóż w kieszeni się otwiera. Smutne... :(

Re: [Foundry] Tajemnice Lwiej Twierdzy

Post: 12 lis 2015, 10:25
autor: Luki84
eLeR pisze:Niestety borykam się z limitem dodatków i z teleportami. To drugie to jakaś porażka. Kompletnie nie ma się kontroli nad ustawianiem teleportów w grze. Z tego co czytałem na oficjalnym forum ten problem pojawia się od zarania dziejów foundry. Pomyśleć, że po ukazaniu się tylu modułów, aktualizacji, łatek, autorzy nic w tej w kwestii dotychczas nie zrobili. Nóż w kieszeni się otwiera. Smutne... :(


Z tymi nieszczęsnymi teleportami to jest tak, że najlepiej się sprawdzają w lokacjach typu podziemia. Dlaczego? Ano choćby dlatego, że między łączącymi się teleportami nie może występować różnica poziomów. Dlatego zastosowanie teleportów na zróżnicowanym wysokościowo ternie może okazać się nie lada wyzwaniem, zaś w twojej górzystej „Lwiej Twierdzy” arcytrudne.

Podobna sytuacja jest z kątem obrotu teleportu – łączące się ze sobą teleporty będą tak samo obrócone. Nie jestem w 100% pewny, ale tak na 75% wydaje mi się, że jak stawiamy teleport to jeden punkt teleportacyjny jest „matką” (tym głównym) zaś drugi „dzeckiem” (tym który odwzorowuje od matki wysokość oraz kąt obrotu). Warto na to zwrócić uwagę, gdyż zdarzało mi się że w trybie edycji podczas wielokrotnych prób przestawiania „dziecka” po odpaleniu gry wracało ono do pierwotnego odwzorowania „matki”. W takich momentach poziom irytacji mi wzrastał.

Wydaje mi się, że najlepiej jest podczas testowania gry w trybie edycji wstawić teleport matkę w zaplanowanym miejscu, bo z poziomu edytora też są problemy żeby uzyskać jego pożądaną wysokość i kąt obrotu.

Jest jeszcze kwestia ofssetu punktu teleportacyjnego tj. przesunięcia miejsca w którym wchodzimy w interakcje z teleportem a miejscem gdzie fizycznie się nasza postać pojawia. Zawsze jest to te kilka metrów odsunięcia i trzeba uważać żeby nasza postać nie wylądowała za ścianą albo miejsce interakcji gdzieś nam się nie schowało.

Jak wynika z powyższego warto wcześniej przemyśleć lokalizacje teleportu, żeby nie doszło do sytuacji że projektujemy lokacje pod niego, a nie tak jak to sobie zaplanowaliśmy.

Reasumując panowie z Cryptic tak zaprojektowali wstawianie teleportu, żeby użytkownicy faundry w najlepszym wypadku dostali szewskiej pasji, zaś w najgorszym całkowicie zniechęcili się do tego narzędzia.

Mam nadzieję, że mogłem pomóc.

Re: [Foundry] Tajemnice Lwiej Twierdzy

Post: 12 lis 2015, 17:26
autor: eLeR
Wielkie dzięki za wskazówki dotyczące teleportów, były pomocne. Na szczęście uporałem się z tym problemem, choć była to gehenna.