Strona 1 z 1

NW biedniejsza wersja NWN?

Post: 26 cze 2013, 20:23
autor: festyn
Witajcie, piszę tego posta, aby poradzić się ludzi grających w betę NW. Jestem graczem, który w NWN spędził kilka lat, praktycznie od premiery do upadku Krain Cienia. Chciałbym zapytać czy NW to jakaś świeżość, czy tylko okrojona gra próbująca wybić się na reputacji NWN? Z tego co wyczytałem praktycznie wszystkiego jest mniej. Mniej ras, klas, skilli itp. Czy myślicie, że ta gra ma szansę się rozwinąć? Tj. przyciągnąć duże ilości graczy, wprowadzić jakąkolwiek różnorodność w graniu pve i pvp, oraz roleplayingu? Czy to po prostu zrobiony na szybko H&S gdzie po tygodniu nie ma co robić? Nie jestem z góry negatywnie nastawiony, jednak po kilku latach spędzonych z NWN boję się zawodu :)

Re: NW biedniejsza wersja NWN?

Post: 26 cze 2013, 23:46
autor: Vex
Oczywiście że ma szansę się bardzo rozwinąć:)
NWO nie ma nic wspólnego z NWN poza łącznikiem fabularnym.
Rozgrywka jest inna, sterowanie inne, skille- wszystko jest inne, lecz jest dobre:)
Klas i Ras nie może być zbyt dużo z tego względu że ciężko będzie je z balansować, lecz zapowiadano przed wejściem na rynek że będzie 10 klas i ras:)
Więc śmiało graj, powinno się Tobie spodobać:)

A i bym zapomniał, nie patrz na grę tak jak byś grał w NWN bo może być rozczarowanie, lecz patrz pod względem Action MMORPG:)

Re: NW biedniejsza wersja NWN?

Post: 26 cze 2013, 23:50
autor: Aniol
No i jeszcze jedno ... przestaw się na inna mechanikę. NWN to D&D 3.0 a tutaj to 4.0. No podstawowe charakterystyki takie jak str,dex itd .. maja trochę inne znaczenie.
W każdym bądź razie jest to fajne mmo osadzone w realiach D&D.I tego sie trzymaj a nie porównuj do poprzedników.

Re: NW biedniejsza wersja NWN?

Post: 27 cze 2013, 5:56
autor: Kavalorn
Ze swojej strony chciałbym dodać, że przede wszystkim należałby się przestawić też na to, że jest to mimo wszystko MMO. A MMO tworzą w dużej mierze ludzie. Co za tym idzie, znajdą się i grupy 'hardcore' i pasjonaci którzy chcą odgrywać swoje role a nawet instancje będą z chęcią robić 3x dłużej, aby wprowadzić przystanki na opowieść przy ognisku - dla mnie bomba :) Również ze względu na specyfikę produktu, trudno porównywać ją z NWN, gdzie dla Twórców priorytetem nie do końca musi być balans postaci/klas - a tutaj jest to niejako konieczne ze względu na PVP oraz użyteczność klas w PvE. Oczywiście są gusta i guściki, więc ja poradziłbym Ci po prostu spróbować i samemu zadecydować czy zostać na dłużej i rozsiąść się wygodnie przy ognisku czy też rzucić zaklęcie zapomnienia i omijać produkt szerokim łukiem.

PS. niektóre osoby mogą grze mieć też za złe konieczność 'grindu' przedmiotów czy walut specjalnych (jak choćby astrale i czy powolne zbieranie ZEN) - tutaj nie wszystko toczy się według fabuły lecz hmm...być może mechaniki gry i postępu w niej, który być musi, inaczej gra straci powodzenie i ludzie zbyt szybko osiągną 'szczyt'.

PS2. jedną z lepszych ideei jest bez wątpienia Foundry, pozwalające graczom tworzyć własne przygody czy całe kampanie - dzięki temu nigdy nie ma miejsca na nudy i można się dobrze bawić - zarówno przy tworzeniu jak i późniejszym testowaniu sił wraz ze swymi kompanami w stworzonym przez 'swoich' lochu :)

Pozdrawiam serdecznie,
Kav.